ربات هایی که عمل جراحی انجام می دهند…
نوشته شده توسط : علی افشار

تلاش بشر همواره این بوده است که با ارائه فناوری های نوین، زندگی را برای خود آسان تر کند و ربات ها از جمله دستاوردهایی هستند که با همین هدف در حوزه های مختلف به کار گرفته می شوند.

پزشکی و به طور مشخص جراحی از آن دسته بخش هایی است که اخیرا به جولان گاه ربات ها بدل گردیده و پیش بینی می شود طراحی سایت که به زودی شاهد شکل گیری رویدادی عظیم در آن باشیم.

شباهت عملکرد بازوهای رباتیک به دستان انسان یک دلیل عمده دارد: علیرغم آنکه از این دستگاه تحت عنوان ربات یاد می شود، توانایی حرکت یا فعالیت به صورت خودمختار را ندارد و یک جراح، ۱۰۰ درصد فعالیت های آن را تحت کنترل خود دارد.

گفتنی است که این تکنولوژی با هدف افزایش توانمندی های جراحان و کم کردن عوارض جراحی در بدن بیماران طراحی شده.

سیستم جراحی داوینچی برخلاف انسان به هیچ وجه دچار لرزش نمی شود و به گفته شرکتی که آنها را طراحی کرده رژیم لاغری این بازوها انعطاف پذیری بالاتری نسبت به انسان دارند و به همین دلیل راحت تر در داخل جراحات جای می گیرند.

البته ناگفته نماند که پزشکان و کارشناسان همچنان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا اعمال جراحی صورت گرفته توسط ربات ها از اثربخشی بیشتری نسبت به موارد انجام شده توسط انسان برخوردار است یا خیر.

علاوه بر این، هنوز مسائل بسیاری در رابطه با اطمینان پذیری کاربرد این سیستم ها مطرح است که باید تا پیش از فراگیر شدنشان مرتفع گردند.





:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 خرداد 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: